Закупівля палива для
регіональних філій «Укрпошти» на 66 мільйонів гривень яскраво
продемонструвала – влада не хоче бачити «приватівців» у якості
постачальників державних установ.
Схема виявилась досить простою, а відтак і ефективною по відношенню до колись всесильного на паливному ринку олігарха.
У листопаді «Укрпошта» оголосила п’ять
тендерів на постачання палива для своїх регіональних філій у першому
півріччі 2013 року: для Заходу, Сходу, розділеного навпіл Центру України
і окремо Донецької області та Донецька (тут ціни, які було отримано для кожного регіону).
Розкриття пропозицій призначили
на 4 січня. Однак 26 грудня, за кілька днів до п’яних свят, посеред яких
мав відбутись тендер, поштарі вирішили підрихтувати вимоги до учасників
конкурсу. І зробили це дуже технічно.
По-перше, змінили вимогу до забезпечення
конкурсної пропозиції. Якщо спочатку його вимагали у вигляді застави,
то за новою версію – у вигляді банківської гарантії. Простою мовою –
змінили шило на мило, однак ця зміна вимагала миттєвої перереєстрації
документів в «Ощадбанку». А хто працював з держбанком у період свят
розуміє наскільки можливо зробити таку річ.
По-друге, поштарі додали вимогу про те,
щоб учасник торгів документально підтвердив, що у нього в кожному
регіоні є хоча б одна автозаправка на відстані не більше 5 кілометрів
від міста дислокації транспорту «Укрпошти». У початковій версії вимога
щодо близькості АЗС до поштарів також була. Але тепер треба було подати
весь перелік, оформлений згідно з формою. Із вказанням фактичних
відстаней до поштових відділень у сотнях міст, містечок і селищ.
У повній відповідності до букви закону поштарі також перенесли тендер на 14 січня, аби учасники могли скорегувати свої заявки.
Але буква – буквою, а дух – духом. Саме в ці дні над державою витав український рамадан.
Віруємо, що поштарі розстарались і
опублікували свої нові вимоги на сайті «ВДЗ» відразу по 26-му грудня,
коли це рішення було прийнято, і до початку свят, коли українці (у тому
числі і банкіри) почали впиватись шампанським під привітання Януковича.
Тобто віруємо в те, що всі потенційні учасники тендеру «Укрпошти» були в
рівних умовах щодо ознайомлення з новими вимогами.
Але віра – вірою, а факти – фактами.
Лише один учасник зміг подати заявки на
всі п’ять тендерів – фірма «Авіас» з групи Ігоря Коломойського. І це не
дивно, оскільки у «Привата» найбільша мережа АЗС в Україні.
Але потужна
фірма прийшла з папірцями, оформленими згідно із застарілими вимогами. І
у повній відповідності з законом її заявки було відхилено, незважаючи
на те, що «Авіас» пропонував бензин на 5-6% дешевший від майбутнього
переможця по кожному з тендерів.
Разом із тим, усі ці святкові ігрища з
новими вимогами не стали снігом на голову для інших учасників. На кожен з
п’яти тендерів з’явилось ще по парі необхідних для відкритих торгів
учасників (всі цінові пропозиції в таблиці внизу). І у кожного
банківська гарантія, і таблички з кілометрами оформлені належним чином, і
фірми формально не пов’язані одна з одною. Мабуть, ці бізнесмени не
гуляли по «буковелям», а чітко тримали руку на пульсі «Укрпошти»,
ловлячи кожний подих конкурсного комітету поштарів. А може вони
понаймали екстрасенсів, які їм просто на гонорарній основі ще задовго до
26 грудня напророчили зміну вимог «Укрпошти».
В жодному випадку цей текст непотрібно розцінювати як спробу захистити Коломойського, або звинуватити «Укрпошту» в нечесній грі.
Просто описаний нами випадок є ще одним
жирним штрихом ціною 66 мільйонів гривень у загальній картині переподілу
паливного ринку. Згідно зі спостереженнями «Наших Грошей» за паливними
тендерами вимальовується така картина маслом. У другій половині 2012 року «Авіас» почав зазнавати нищивних поразок на найбільших тендерах державних установ. Наприклад, Ігорю Єрємєєву було віддані перемоги в тендерах МВС та «Укрзалізниці». Але окрім цього, «приватівці» – власники кожної четвертої автозаправки в Україні – різко впали в очах
і менш потужних замовників. Різко – це не фігура мови. У січні 2013
року «Авіас» виграв тендерів на суму у 35 разів меншу, ніж цього ж
місяця у 2012 та 2011 роках.
Також симптоматичні чутки, які кілька днів тому поповзли фінансовим ринком – Коломойський виходить із «Укрнафти» і разом з тим поновилась справа про банкрутство «Укртатнафти». І це все на фоні самознищення «Аеросвіту».
Але чутки – чутками, а факти – фактами.
Єдине, що ми точно бачимо в «Віснику держзакупівель», так це те, що
державні органи і підприємства готуються жити без бензину від
Коломойського. І якщо олігарх з Монако раптово розпорядиться зачинити
всі півтори тисячі своїх АЗС в Україні, то принаймні державні установи
будуть мати контракти з іншими постачальниками.
Юрій Ніколов, «Наші Гроші»
Учасник тендеру | Ціна пропозиції, грн. |
Волинська, Житомирська, Закарпатська, Миколаївська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька області та АР Крим | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 15 097 690 |
ТОВ «Золотий Екватор» | 16 102 376 |
ПП фірма «Яско» | 16 318 077 |
Для Сумської, Севастопольської, Полтавської, Київської обласної, Київської міської, дирекцій (філіалів) УДППЗ “Укрпошта”, дирекції “Автотранспошта” УДППЗ “Укрпошта” та ГНЦ “Зелена Буча” | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 8 631 644 |
ТОВ «Техісо» | 9 738 728 |
ТОВ «Техойл» | 9 271 987 |
м.Донецьк та Донецька обл. | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 2 704 770 |
ТОВ «Параллель-М ЛТД» | 2 885 972 |
ТОВ фірма «Монблан» | 2 880 738 |
Донецька обл. | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 2 310 762 |
ТОВ «Параллель-М ЛТД» | 2 455 067 |
ТОВ фірма «Монблан» | 2 456 538 |
Для Вінницької, Кіровоградської, Івано-Франківської, Хмельницької, Львівської, Харківської дирекцій (філіалів) УДППЗ “Укрпошта” | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 13 402 504 |
ТОВ «Квартет» | 15 159 825 |
ПП «ОККО-Бізнес» | 14 293 911 |
Для Одеської, Запорізької, Черкаської, Херсонської, Луганської, Дніпропетровської, Чернігівської дирекцій (філіалів) УДППЗ “Укрпошта” | |
ТОВ виробничо-торгівельна фірма «Авіас» | 20 159 928 |
ПП «Компанія «Надежда» | 21 418 383 |
ТОВ «Веста Сервіс» | 21 281 988 |
Немає коментарів:
Дописати коментар